E-handelsguiden

I E-handelsguiden hittar du information om ett 30-tal intressanta e-handelsmarknader – alltifrån lokala trender och köpbeteenden, till lagar och regelverk som är viktiga att hålla koll på.

E-handelns utveckling fortsätter att få ett allt större fotfäste, inte bara i Sverige utan i hela världen. För att skapa lönsamhet och tillväxt, finns det därför all anledning att även blicka utanför Sverige och göra din e-handel tillgänglig för kunder internationellt.

Inför en utlandssatsning finns det mycket som du bör tänka igenom och framförallt en hel del som du kan förbereda och ta reda på för att bli långsiktigt framgångsrik. Framförallt har du mycket att vinna på att lära känna de e-handelsmarknader och de lokala konsumenter som du planerar att sälja mot.

Vad innehåller Guiden?

E-handelsguiden innehåller landspecifik fakta med information om lokala lagar, regelverk, köpbeteenden och trender som rör e-handeln på omkring 30 olika e-handelsmarknader. Innehållet i landguiderna uppdateras en gång om året.

E-handelsguiden från Business Sweden Länk till annan webbplats.